ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ (465 λέξεις)
Κ Ο Σ Τ Ο Σ Π Ρ Ο Σ Π Ε Λ Α Σ Η Σ Δ Ι Α Β Α Σ Ε Ω Ν & Τ Ο Υ Ν Ε Λ
Κείμενο – Info - Έρευνα: Άγγελος Σινάνης Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. © 1996 – 2002
Πρέπει να αξιολογήσετε πλέον, την ασφάλεια έναντι της συντόμευσης της διαδρομής που προσφέρουν οι σήραγγες αφού μέσω αυτών που έχουν ανοιχτεί στις Άλπεις, ενώνονται οι δύο πιο σημαντικές εμπορικά περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης: η Βόρεια Ιταλία με την Γερμανία.
Κάτω από τις συνήθως χιονισμένες πλαγιές υπάρχουν οι σήραγγες και οι δίοδοι που σήμερα αποτελούν τον πιο σύντομο και φθηνό δρόμο για τις μεταφορές στην Ευρώπη. Η κίνηση των φορτηγών μέσω των σηράγγων των Άλπεων έχει διπλασιαστεί από το 1980 και το ίδιο ισχύει για τα δρομολόγια μέσω Αυστρίας και Ελβετίας, τα οποία διπλασιάστηκαν από το 1990. Ο αριθμός των σηράγγων όμως, δεν έχει αυξηθεί και αργά αλλά σταθερά αποδεικνύεται ότι δεν μπορούν να δεχθούν τον κυκλοφοριακό φόρτο ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες που, στα μεγάλα φορτηγά των οδικών μεταφορών, προστίθενται οι ταξιδιώτες με τα παντός είδους και μεγέθους οχήματα. Έτσι, η Ενωμένη Ευρώπη βρίσκεται ‘’διαιρεμένη’’ από τις Άλπεις αφού όσο περισσότερη κίνηση αντιμετωπίζουν οι σήραγγες, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος ατυχήματος και η διακοπή της κυκλοφορίας.
Οι Ευρωπαίοι ηγέτες πιστεύουν ότι η μοναδική λύση για να αποφορτιστούν οι σήραγγες είναι να πραγματοποιούνται μεταφορές μέσω σιδηροδρομικών γραμμών ή οδοντωτού σιδηρόδρομου (λόγω των τεράστιων κλίσεων) που θα εγκατασταθούν μέσα στις σήραγγες στην πρώτη περίπτωση, παρακάμπτοντας αυτές, στην δεύτερη. Μια πρόταση που ακούγεται από το 1994 όλο και περισσότερο, με βασικό υποστηρικτή την Ελβετία.
Ήδη έχει αρχίσει να κατασκευάζεται οδοντωτός από το Bodio προς το Ertchfeld παρακάμπτοντας την σήραγγά San Gottard όμως, θα χρειαστούν τουλάχιστον άλλα δέκα χρόνια για την ολοκλήρωση του σχεδίου. Τα τέλη διέλευσης από τις βασικές σήραγγες (Νοέμβριος 2001) είναι διαμορφωμένα ως εξής:
- Brenner – Autobahn 7,16 ΕΥΡΩ (14 DM – 2439 Δρχ)
- Tauern – Autobahn 7,16 ΕΥΡΩ (14 DM – 2439 Δρχ)
- Silvretta – Hochalpenstrasse 10,23 ΕΥΡΩ (20 DM – 3484 Δρχ)
- Gerlos – Mautstrasse 3,58 ΕΥΡΩ (7 DM – 1219 Δρχ)
- Grossglockner – Pass 16,87 ΕΥΡΩ (33 DM – 5749 Δρχ)
- Timmelsjoch 6,65 ΕΥΡΩ (13 DM – 2264 Δρχ)
- Felberntauern – Tunnel 8,18 ΕΥΡΩ (16 DM – 2787 Δρχ)
- Arlberg – Tunnel 7,16 ΕΥΡΩ (14 DM - 2439 Δρχ)
- Karawanken – Tunnel 6,65 ΕΥΡΩ (13 DM – 2264 Δρχ)
- Gr. Sankt – Bernhard – Tunnel 9,71 ΕΥΡΩ (19 DM – 3310 Δρχ)
- Montblank – Tunnel 15,34 ΕΥΡΩ (30 DM – 5226 Δρχ)
Τα τέλη ‘’κυκλοφορίας’’ (εφ’ άπαξ εισφορά) είναι διαμορφωμένα ως εξής:
- Κόστος ‘’σήματος κυκλοφορίας’’ (Vignette) στην Αυστρία 10,99 ΕΥΡΩ (21,50 DM – 3745 Δρχ)
- Κόστος ‘’σήματος κυκλοφορίας’’ (Vignette) στην Ελβετία 26,59 ΕΥΡΩ (52 DM – 9059 Δρχ)
Σήμερα (Νοέμβριος 2001) η σήραγγα του Montblank είναι κλειστή (από τον Μάρτιο του 1999), του San Gottard επίσης (από τον Οκτώβριο του 2001), ενώ το San Bernardino κλείνει συχνά λόγω ατυχημάτων.