ΘΕΣΣΑΛΙΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ & ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ

ΕΛΑΤΗ – ΠΕΡΤΟΥΛΙ – ΝΕΡΑΙΔΟΧΩΡΙ – ΠΥΡΡΑ – ΔΕΣΗ – ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΔΡΟΣΟΧΩΡΙ – ΚΛΕΙΝΟΒΟΣ

Κείμενο - Διαφάνειες: Άγγελος Σινάνης e – mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

© Νοέμβριος 2006

Διαδρομές Enduro ή 4 Χ 4

Βροντερό – Πετροχώρι – Στουρναραίικα

Πολύ περιπετειώδες μονοπάτι – δρόμος που κινείται για αρκετό διάστημα πάνω στην χάραξη του μονοπατιού Ε 4 (ευρωπαϊκό μονοπάτι υπερσυνοριακών διαδρομών). Αυτό διευκολύνει αρκετά, αφού κατά διαστήματα επιβεβαιώνεται η πορεία από τα γνωστά πινακιδάκια της σήμανσης, (κίτρινος ρόμβος σε μαύρο – λευκό πλαίσιο με μαύρα γράμματα Ε 4). Η αρχή της διαδρομής γίνεται στο καφενεδάκι του Βροντερού, (Ηλίας Γωγάκος 2434071248) εκεί που συναντάτε το πρώτο σήμα Ε 4 «προς Στουρναρέικα». Προτείνεται ο μηδενισμός του μερικού χιλιομετρητή.

Ο ανηφορικός δρόμος δεξιά, σύντομα σας φέρνει στο ξωκλήσι του πρφ. Ηλία πάνω από το χωριό, όπου στρίβετε δεξιά (ευθεία πάει στον συνοικισμό Ξυλοχώρι) και μπαίνετε στο ανήλιο δάσος, στον μεγαλύτερο καστανεώνα της περιοχής. Οδηγείτε συνεχώς αριστερά φτάνοντας στην τοποθεσία Καρυά, με μια μικρή αγροικία δεξιά σας. Συνεχίζοντας ευθεία φτάνετε σε δστ. που αριστερά κατεβαίνει στους Καλογήρους και δεξιά οδηγεί στο Πετροχώρι και τα Στουρναρέικα. Εδώ, ο μερικός χιλιομετρητής με μικρή απόκλιση πρέπει να δείχνει +/- 2650 μ. Σε κάθε περίπτωση μηδενίστε τον. Η φύση μέσα στο δάσος οργιάζει ενθουσιάζοντας ακόμα και τους μυημένους. Είναι πολύ δύσκολο να μην σταματήσετε για φωτογραφίες ή ανάλογα την εποχή να μαζέψετε λίγα κάστανα, που είναι γεμάτος ο τόπος.

Λίγο πιο κάτω από τη δστ. φεύγει αδιέξοδος δρόμος αριστερά προς τη γιαγιά Κωνσταντία, μια μόνη γυναίκα που ζει εδώ με τα λίγα γίδια της. Εσείς, συνεχίζοντας ευθεία περνάτε το δρομάκι δεξιά, προς τα «Καλοερίτικα λιβάδια», (μια πολύ ωραία τοποθεσία – βοσκότοπος), και φτάνετε σε μια εμφανέστατη  κεντρική δστ. το κοντέρ πρέπει να γράφει 5700 μ. Δεξιά σε 6800 μ. (σύνολο 12500) είστε στα Στουρναρέικα περνώντας από ένα δύσκολο χωματόδρομο με πέτρα και αρκετές στροφές που διαδέχονται η μια την άλλη. Οι κατάφυτες πλαγιές και τα κρημνώδη τοπία, όσο ανεβαίνετε πιο ψηλά, τόσο αποκαλύπτονται και κατακτούν τον τόπο μπροστά στα έκπληκτα μάτια σας.

Αριστερά από την προαναφερθείσα δστ. (στα 5700 μ.) σε 7300 μ. είστε στην πλατεία στο Πετροχώρι, (καφενείο Μόρφω Παπαγεωργίου 2434093264) ενώ η θέα του βουνού και της διαδρομής αποζημιώνει τον κόπο με το παραπάνω. Και στα δύο χωριά (ειδικά στο κεφαλοχώρι Στουρναρέικα) υπάρχουν καφενεία για ξεκούραση, καφέ ή τσιπουράκι. Συνολικά χλμ. Βροντερό – Στουρναρέικα 13950 μ. Βροντερό – Πετροχώρι 15650 μ.

Βροντερό – βρύση Κόρμπου – Στουρναραίικα

Και αυτή η διαδρομή ξεκινά από το καφενεδάκι του Βροντερού, (Ηλίας Γωγάκος 2434071248) εκεί που συναντάμε το πρώτο σήμα Ε 4 «προς Στουρναρέικα» ακολουθώντας όμως αντίθετη πορεία. Προτείνεται ο μηδενισμός του μερικού χιλιομετρητή. Η ανηφορική διαδρομή (πάντα δεξιά) παρακάμπτει την δστ. προς το ξωκλήσι του πρφ. Ηλία και συνεχίζει ολοένα ανηφορική. Στην θέση «Πλάκες» υπάρχει μικρό εικονοστάσι. Δεν πάτε ευθεία αλλά αριστερά στο τσιμεντόδρομο όπου δύο κατοικίες με πέτρινη επένδυση αριστερά σας. Από εδώ και πάνω (ανηφόρα) ακολουθείστε τον τσιμεντόδρομο και το 3Α.

Στο 4,7 χλμ. από το καφενείο είναι η εκκλησία των Αγ. Αποστόλων, αριστερά σας. Από εδώ έχετε την καλύτερη θέα προς τον Κόζιακα και την Ελάτη. Συνεχίστε στο χωματόδρομο στρωμένο με 3Α μέχρι την δστ. στο 5,8 χλμ. (με ποτίστρα για τα ζώα και νερό, απέναντι) όπου πάτε δεξιά μέχρι το 7,4 χλμ. όπου ο κεντρικός δρόμος. Δεξιά πάει Βλάχα και Ελάτη, αριστερά κρήνη Κόρμπου και Στουρναρέικα. Συνεχίστε αριστερά (για κρήνη Κόρμπου δείτε την ίδια ενότητα «Ελάτη-Βλάχα- Βρύση Κόρμπου- Νεραϊδοχώρι-Πύρρα») και στο 8,5 χλμ. θα συναντήσετε την πινακίδα «Στουρναρέικα 13 χλμ.».

Από εδώ και πάνω η διαδρομή ‘’σκληραίνει’’, όμως το δάσος δίνει διαφορετική πνοή στην βόλτα. Ωραία θέα, μικρά λιβαδάκια, θορυβώδη ρέματα, διατρέχουν αυτήν την σχεδόν παρθένα περιοχή. Η μοναδική δστ. βρίσκεται ψηλότερα, στον αυχένα Μαυροπούλι – Λουπάτας όπου δστ. για το πυροφυλάκιο (δείτε την ενότητα «σημεία θέας»). Εσείς συνεχίστε ευθεία στο 3Α πλέον και σε συνολικά 21,5 χλμ. είστε στην κεντρική πλατεία των Στουρναρέικων, το μεγαλύτερο δημοτικό διαμέρισμα και έδρα του δήμου Πινδαίων, με πολλές ψησταριές – ταβέρνες, και αρκετά παραδοσιακά καφενεία.

Ελάτη – Βλάχα – Βρύση Κόρπου – Νεραϊδοχώρι – Πύρρα

Αυτή είναι μιας ζωτικής σημασίας κυκλική ολοκληρωμένη διαδρομή μια που διασχίζει, αθέατη σχεδόν, όλα τα ποτάμια και τα ρέματα της περιοχής, όπως άλλωστε και όλα τα δάση του δήμου (Βλάχας, Βροντερού, Περτουλίου, Νεραϊδοχωρίου, Πύρρας). Ο δρόμος είναι απόλυτα βατός, με ελάχιστη προσοχή περνούν ακόμα και χαμηλά οικογενειακά αυτοκίνητα. Στο μεγαλύτερο μέρος του είναι στρωμένο με 3Α.

Είναι μια υπέροχη διαδρομή που θα την ευχαριστηθούν πολύ τα πιτσιρίκια. Όπου και να σταματήσετε υπάρχει εξαιρετικής υγείας ελατόδασος με τεράστια και πυκνά δέντρα, κρήνες με δροσερό νερό, μονοπάτια για πεζοπορία, λιβαδάκια για μπάλα ή ανάλογα την εποχή, μάζεμα αγριολούλουδων, μανιταριών και τόσων άλλων δραστηριοτήτων που μπορούν να εφεύρουν οικογένειες με παιδιά. Ξεκινώντας από την Ελάτη σε 3,9 χλμ. στρίψτε αριστερά στην πινακίδα που γράφει «Βλάχα», διασχίστε τον συνοικισμό και αμέσως θα μπείτε στο πυκνό ελατόδασος. Όσο ανεβαίνετε ψηλότερα τόσο η θέα προς τον Κόζιακα και την Ελάτη μεγαλώνει.

Σε 4,7 χλμ. (8,6 από Ελάτη) φτάνετε στο πρώτο μεγάλο λιβάδι με την ολόδροση κρήνη Κόρμπου, και τον ανοιχτό ορίζοντα, ένα από τα όμορφα σημεία της διαδρομής όπου η στάση επιβάλλεται. Αμέσως μετά ο δρόμος κατηφορίζει και ελίσσεται με δεξιοτεχνία στα άδυτα του δάσους. Σε 1,1 χλμ. (9,7 χλμ από Ελάτη) βλέπετε την δστ. που οδηγεί στα Στουρναρέικα (χρήσιμη δστ. αλλά δείτε πρώτα την ενότητα «σημεία θέας»). Την αγνοείτε και συνεχίζετε ευθεία για τα επόμενα 3,3 χλμ. (13 χλμ από Ελάτη) φτάνοντας στο δεύτερο μεγάλο λιβάδι με κρήνη δεξιά σας, ενώ αριστερά υπάρχει ένα όμορφο ξυλογέφυρο που γεφυρώνει το ρέμα «Κόρμπου», που σε εκείνο το σημείο, ενώνεται με το ρέμα της «Καψάλας». Ιδανικός χώρος για παιχνίδια με το νερό ενώ δεξιά ο δρόμος οδηγεί στο χωριό Περτούλι και το ομώνυμο πανεπιστημιακό δάσος. Σημείωση: Η διαδρομή πρόσβασης στο Δάσος και το χωριό είναι για πεζοπόρους, μην μπείτε στον κόπο με οικογενειακό αυτοκίνητο γιατί α) έχει μπάρες με λουκέτα, β) είναι βατό (κατόπιν αδείας) μόνο από 4Χ4 ή μοτοσυκλέτα.

Η επόμενη δστ. είναι στα 3,2 χλμ. (16,2 από Ελάτη) και οδηγεί δεξιά σε 2 χλμ. στην κάτω πλατεία του Νεραϊδοχωρίου με την παραδοσιακή ταβέρνα - ψησταριά του Θανάση Σουφλιά. Δοκιμάστε σπιτικές πίττες, αλλά και νοστιμότατα μαγειρευτά ή ψητά. Αν αγνοήσετε την δστ. και συνεχίσετε ευθεία σε 4,6 χλμ. (20,8 χλμ. από Ελάτη) βρίσκεστε στην Πύρρα, και η πρώτη καλή στάση για ξεκούραση και μεζεδάκια, γίνεται στην κεντρική πλατεία στο καφενείο – ψησταριά του Γιώργου και της Αντιγόνης ή απέναντι στον Αποστόλη Γιώτα. Η επιστροφή μπορεί να γίνει από τον κεντρικό ασφαλτόδρομο.

Extra Products - Χρήστος Τασούλης

Saturday the 20th. . Joomla 3.0 templates. All rights reserved.