ΘΕΣΣΑΛΙΑ

ΤΡΙΚΑΛA

ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ & ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ

ΣΤΑ ΟΡΕΙΝΑ ΒΛΑΧΟΧΩΡΙΑ ΤΟΥ ΑΣΠΡΟΠΟΤΑΜΟΥ

Κείμενο - Διαφάνειες: Άγγελος Σινάνης e – mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

© Νοέμβριος 2006

Χωρίς μυστικά

Βερλίγκα (Δρακόλιμνη)

Η «Βρίγκα» ή «Βερλίγκα» μια εποχιακή ‘’Δρακόλιμνη’’ στα 1850 μ. υψ. απ’ όπου πηγάζει μικρό τμήμα των νερών του μυθικού ποταμού Αχελώου. Απέναντι από το Χαλίκι (1160 μ. υψ.) διακρίνεται η εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, και ο χωματόδρομος που οδηγεί σε εκπληκτικά αλπικά τοπία, μονοπάτια με μανιτάρια, μέρη απάτητα που γοητεύουν τον οδηγό, κυρίως όμως τον πεζοπόρο.

Η διαδρομή είναι 12,6 χλμ. (δείτε και στην ενότητα «διαδρομές 4Χ4»), όμως οι πεζοπόροι μπορούν να ακολουθήσουν σε ορισμένα σημεία διαφορετικό δρόμο. Στο 9,4 χλμ. (2ω 45’), να περάσετε δεξιά στο λιβαδάκι και το ρέμα της Καπραρίας που οδηγεί στο σημαδεμένο με κόκκινο σπρέι μονοπάτι για τις πηγές. Στο 10,2 (2ω 55’) βγαίνετε από το λιβάδι πάλι στον δρόμο και στο 10,3 (3ω) βλέπετε αριστερά τον μεγάλο βράχο με σημάδι από κόκκινο σπρέι, που περνώντας τον φαίνεται το μονοπάτι που οδηγεί στις πηγές, παρακάμπτοντας όλη τη διαδρομή μέχρι την στάνη.

Οι πηγές Βερλίγκα είναι ένα θεϊκό τοπίο με πηγές, (δέκα κατά την παράδοση) που ασταμάτητα αναβλύζουν παγωμένο νερό, σχηματίζοντας δαιδαλώδεις μαιάνδρους. Η διάσημη «Καρβελού» στα αριστερά σας, πήρε το όνομά της από ένα τεράστιο καρβέλι ζυμωτό ψωμί που καταβρόχθισε ένας βλάχος, πίνοντας από το νερό της. Σημείωση: Για να μην επιστρέψετε από τον ίδιο δρόμο ακολουθείστε (βόρεια) παράλληλα το ‘’φρύδι’’ του βουνού θα βγείτε πάνω από την στάνη. Κατεβαίνοντας στο απότομο μονοπάτι θα δείτε έναν όμορφο καταρράκτη (Δεκ – Μάιο) και μετά από μικρή κατηφορική πορεία +/ - 10’ βγαίνετε πίσω από τη στάνη.

Μαντάνι του «Δαίμονα» στις εξοχές της Αγίας Παρασκευής

Εκπληκτικής ομορφιάς περίκλειστη λιμνούλα και το ύψους δεκαέξι μέτρων «μαντάνι του δαίμονα», ένας πανέμορφος υποβλητικός καταρράκτης. Και αυτή η διαδρομή γίνεται με πεζοπορία (2ω) που ξεκινά μέσα από την Αγ. Παρασκευή (Τζούρτζια) με σήμανση. Οδικώς όμως (μοτοσυκλέτα ή 4Χ4), παρουσιάζει εξαίρετο ενδιαφέρον αφού διασχίζει αθέατα πυκνά δάση, ποτάμια, σπάνια φυσικά τοπία, γκρεμούς και σάρες.

Ξεκινήστε με κατεύθυνση τον δασικό δρόμο προς Γαρδίκι και λίγο έξω απ’ το χωριό θα δείτε δστ. με πινακίδα «προς Αγ. Μαρίνα 3,5 χλμ.». Αφήστε πίσω, ωραίο πλάτωμα με την εκκλησία και κατηφορίστε τον απότομο χωματόδρομο, φτάνοντας και περνώντας το ποτάμι. Είστε στην τοποθεσία «Σουνγκέτρου» όπου σας υποδέχεται το ξωκλήσι των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Για την αριστερή δστ. δείτε στην ενότητα «Διαδρομές 4Χ4».

Συνεχίστε δεξιά τη διαδρομή, περάστε εμπρός από το εκκλησάκι και στα 10 χλμ. συνολικά από το χωριό στρίψτε δεξιά, (αριστερά πάει «Βρύση του Γκραίκου», και σταματήστε στη στάνη. Πεζοπορώντας για 7 λεπτά στο ‘’δρόμο’’ που συνεχίζει για λίγο, αρχίστε να κατηφορίζετε δεξιά ‘’σημαδεύοντας’’ τον απέναντι λόφο με τα έλατα όπου βρίσκεστε σε 14 λεπτά. Κάντε τον κύκλο του (20’) κατεβαίνοντας προς το ποτάμι όπου, αριστερά, σε 5’ είστε μπροστά στον καταρράκτη.

Βλαχόστρατα Χαλίκι – Μέτσοβο

Το μεγαλύτερο μέρος της είναι χαραγμένο στην Ανατολική πλευρά του Περιστερίου, στο όρος Δοκίμι. Βγαίνοντας απ΄ το Χαλίκι με κατεύθυνση το Μέτσοβο σε 200 μ. δεξιά υπάρχει δστ. και ο δρόμος που οδηγεί σε στάνη (900 μ.) και στο παράμερο πέτρινο γεφύρι και την ‘’σκάλα’’ του Μιχαλάκη Φίλου μιας σημαντικής μορφής του Χαλικίου (υπάρχει και ομώνυμη βρύση κοντά). Βαδίζετε πάνω στα χνάρια της παλιάς βλαχόστρατας που ένωνε το Χαλίκι με το Μέτσοβο. Θα περάσετε το προαναφερθέν μονότοξο γεφύρι και ψηλότερα θα βρεθείτε σε κατεστραμμένο καλντερίμι (με μαύρη πέτρα) που οδηγεί προς τις πηγές της «Ρόνας» και την «Βουρτόπα».

Σε όλη τη διαδρομή κινείστε σε πυκνό δάσος με ρέματα και απόκρημνα σημεία, μέχρι να βγείτε ψηλά στην δασική οδό στο εκτεταμένο οροπέδιο «Δοκίμι» σε ύψος 1845 μ. Από εδώ, αριστερά (δεξιά πάει προς Ανθούσα και Στεφάνι), κατηφορίζετε στην δασική οδό μέχρι το οροπέδιο της Ρόνας τις μικρές λίμνες και το παλιό πυροφυλάκιο. Ο δρόμος αριστερά κατεβαίνει στο Χαλίκι ενώ δεξιά, από καλή δασική διαδρομή φτάνει στο Ανήλιο (+/- 12 χλμ.).

Πηγές Ρόνας

Ακριβώς μετά την τσιμεντένια γέφυρα στην είσοδο του Χαλικίου υπάρχει πινακίδα «προς Μέτσοβο 22 χλμ.». Ακολουθώντας τον καινούργιο δρόμο με το 3Α βρίσκετε στο 3ο χλμ. πέτρινη στεγασμένη κρήνη. Στο 4ο χλμ. περνάτε πάνω από τσιμεντένιο γεφύρι και αμέσως στρίβετε δεξιά (ευθεία πάει Μέτσοβο). Στα 6,6 χλμ. φτάνετε σε ρέμα (1315 μ. υψ.) και δεξιά ο δρόμος καταλήγει σε στάνη με αγελάδες. Εσείς να πάτε αριστερά και σε 850 μ., θα βρείτε πλάτωμα για να παρκάρετε. Ευθεία, το ανηφορικό καθαρό μονοπάτι σε 1ω και 15’ σας φέρνει πάνω σε ένα χαλασμένο καλντερίμι και γρήγορα στις μεγάλες πηγές του Αχελώου, την περίφημη, κατάφυτη Ρόνα στα 1560 μ. υψ.

Tuesday the 4th. . Joomla 3.0 templates. All rights reserved.